آنتورپ و جستجوی خانه به خانه ی مردم

 
 
بندر آنتورپ  نه تنها در کشورهای دوردست و عقب افتاده نیست، بلکه دومین شهر بزرگ بلژیک میباشد و دومین بزرگترین بندراروپا ومرکز الما س دنیا  است و در قلب اروپا واقع شده است. بزودی ظاهرا با هدف کاهش جرم و بزهکاری در شهر آنتورپ، گروه هایی از کارمندان دولتی با مجوز از شهرداری به جستجوی خانه به خانه ی مردم خواهند پرداخت و علاوه بر کنترل مدارک شناسایی آنها، توانایی شان در گفتگو بزبان هلندی و حتی ریخت و قیافه ی ظاهری مردم را هم به وزارت کشور یا اداره های مربوطه گزارش میکنند.این طرح که با پشتیبانی احزاب نژادپرست بلژیکی اجرا خواهد شد هدفی به جز نقطه ضعف گرفتن از خارجی ها و مهاجرین ندارد و کسانی که نتوانند بخوبی هلندی گفتگو کنند کشف و در واقع به زور به دوره های سازگاری یا همان اینتگراسیون فرستاده میشوند. از چندی پیش هم برای آماده سازی ذهن مردم گفته اند که هدف پیدا کردن کسانی است که بیکار میچرخند و از کمکهای دولتی استفاده میکنند ولی باید گفت بازرسی از خانه ی تمامی کسانی که کار میکنند یا نمیکنند در این جستجو برنامه ریزی شده اند.کسی نیست بپرسد اگه راست می گوید از مرکز کاریابیتان  بیکار ها را پیدا کنید اگه دلتان می سوزد کار براشان  پیدا کنید .گذشته از این در این بازرسی ها تلاش میشود تا تمامی زندگی مردم کشف شده و به سازمانهای گوناگون گزارش بشود. این شیوه از سوی گروه های حقوق بشر جاسوسی آشکار که ناقض حقوق بشر میباشد نامگزارش شده است.هر چند در این عملیات که بمدت نامحدودی ادامه خواهد داشت نیروهای پلیس دخالتی ندارند ولی شیوه ی جستجو کاملا پلیسی خواهد بود و مباشران دولتی سعی میکنند تا حد ممکن سوژه های خود را زیر ذره بین قرار دهند.
این ماموران گفته اند که با صاحب خانه ها (که عموما بلژیکی هستند) کاری ندارند حتی اگر مستاجرشان خلافکار باشد یا مدارک اقامت درستی نداشته باشد و یا اجاره خانه ی گزافی هم بپردازد.اینها از بس سیاست دارند نمی خواهند مستقیم به خونه خارجی ها بروند و می خواهند کار را حساب شده انجام بدهند که سر و صدا در نیاید.
محله ها بدون شک از منطقه های فقیر و مهاجر نشین خواهند بود و تیم بازرسان شامل نمایندگان سازمان کمکهای اجتماعی او سی ام دبلیو (مراکزی که به بیکار ها و پناهنده ها کمک مالی  می کند)  اداره ی جمعیت، اداره ی ساختمانها و امنیت بهمراه نماینده ی کانون همسایگی و شهروندی خواهند بود.
پس از کسب اجازه -ی اجباری!- از صاحب خانه این گروه وارد خانه میشوند و به بررسی مدارک و سپس مشکلات گوناگون ساکنان خانه مانند بیکاری، همسایگی و مشکلات اقامتی، بهداشتی و ... میپردازند.بیشتر می خواهند  مشکلات اقامتی، بهداشتی (زباله ...)  را بررسی کنند اخه اینجا  تفکیک زباله اجباری است باید هر زباله ای در پلاستیک خاص(رنگهای مختلفخودش باشد مگر نه از بردن ان خوداری شده و جریمه سنگین دارد  .تازه هفته ای  یک روز طبق برنامه سالیانه که  قبل از شروع سال جدید به همه خونه ها پخش می کنند می توانیم بیرون بگذاریم .
پروژه ی جستجوی خانه به خانه در این شهر از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.
این بود ماجرای جدید که فعلا مسله روز است تو  آنتورپ  . تازه خیلی هم به خودشان افتخار می کنند که تو کشورشان ازادی دارند ؟؟؟؟؟کدوم ازادی و کدوم دموکراسی ....اینها کار را بدون سر وصدا و با سیاست انجام می دهند که اب از اب تکان نمی خورد..
 


       

                                                                          

 موزه  دریایی                                                                           بندرانتورپ                                                                                                                                                                                                                      
  

                                                                                                                                                                                    

نظرات 9 + ارسال نظر
خاطراتچی یکشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 09:22 ق.ظ http://bakhateratam.persianblog.com

سلام. ممنون از لطفتون. خواستم یک پیشنهاد هم بکنم کاش فونت نوشته هایتان(بولد) را تغییر می دادید چون حداقل برای من خوندنش کمی مشکله .موفق باشید.

سیاوش یکشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 08:13 ب.ظ http://antiholland1.persianblog.com

سلام. دی این یکی نوبر والا . یکی پیدا نشد ب به شماها چه مربوط که مردم چطوری زندگی میکنند؟ خوشجال میشم سری به من هم بزنی .
سیاوش از لیدن

دیانا سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 01:06 ق.ظ http://justkhodam.blogsky.com

سلام
جالب بود

ع.سربدار سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 04:20 ب.ظ http://paradias.blogsky.com

سلام.
ممنون که به من سر میزنی دوست من.
اسمان همه جا آبی است میدانم

ع.سربدار چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 05:29 ق.ظ http://promteh.blogsky.com

آری آری دلمان زنده به گور...... دلمان خفته به خاک.......... سرمان گرم به خویش....... چه هولناکست درین خلوت شب ........غم تنهایی فردای سپید....... که دران جار زنند دلمان زنده به گور

علیرضا ستاره شب پنج‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 02:32 ب.ظ http://idde.blogfa.com

salam

mamnon ke be man sar zadi va nazar dadi bazam sar bezan khoshhal misham

جهانگرد مسافر پنج‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 02:46 ب.ظ http://imjahangard.persianblog.com

سلام. ممنون ازحضورتان در وبلاگم. وبلاگ جالبی دارید.من هم آنتورپن را دیده ام شهر قشنگی است. لینک شما را هم دادم.

جهانگرد مسافر جمعه 11 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 04:46 ب.ظ http://imjahangard.persianblog.com

سلام. زیبا بود. عید مبعث مبارک.

خاطراتچی یکشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 01:09 ق.ظ http://bakhateratam.persianblog.com

سلام این بار خاطراتچی به کنتور خوان ها گیر داده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد